coaching, aanzet tot een eigen definitie

Coaching hip, therapie taboe. Definitie herbeoordeeld! RESPECT

Coaching zet zich af tegen therapie. Coaching zou dan oplossingsgericht zijn, en therapie probleemgericht. Coaching gericht op de toekomst, therapie op het verleden. Coaching voor gezonde mensen, en therapie voor mensen die psychisch lijden… Coaching wit, therapie zwart. Of misschien beter: coaching hip, therapie taboe.

Zelf ben ik van mening dat coachen van binnen uit naar buiten toe werken en therapie Visa Versa!
Bij therapie gebruikt men de ketenanalyse en coaches doen juist het omgekeerde van uit de kwaliteiten, kracht, en vaardigheden naar buiten toe.

Bezinksels Onderweg

Definities kunnen veel verduidelijken. Als je tenminste een goede definitie vindt. Of kan formuleren. Daarvoor moeten de zaken eerst wel duidelijk zijn.

Ik wil schrijven over coaching. En ik wil beginnen met een definitie. En bij die definitie loop ik meteen vast.

Want geen van de definities lijkt echt te passen. Ze zien er van buiten mooi uit. Ze drukken uit wat coaching zou moeten zijn. En ze spreken me aan: ja, dat wil ik! Maar passen ze ook van binnen uit? Is dat wat ik doe? Is dat wat ik te bieden heb?

Coaching zet zich af tegen therapie. Coaching zou dan oplossingsgericht zijn, en therapie probleemgericht. Coaching gericht op de toekomst, therapie op het verleden. Coaching voor gezonde mensen, en therapie voor mensen die psychisch lijden… Coaching wit, therapie zwart. Of misschien beter: coaching hip, therapie taboe.

Laten we eerst het domein afbakenen. Ik coach op het gebied van…

View original post 385 woorden meer

Geplaatst op 1 mei 2015, in lifecoaching. Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

Chances: Samen komen we eruit....

Samen komen we eruit....

Schizofrenie en bergen beklimmen

Ik heb de ziekte schizofrenie en wil daarover vertellen, maar nog veel liever wil ik laten zien hoe mooi het is om trektochten te maken in de bergen. Daarom deze website, over schizofrenie én bergen beklimmen.

Richard's Wereld

The World through my eyes

OBSERVATIONS

AARDEWIJN

syndroomvankim

genezing niet mogelijk.

toegepast visualiseren

Tips, methodes en trainingen om visualiseren toe te passen in je dagelijks werk

trenducation

Empowering Learners & Educational Development

Welcome by Rigi ☯ lifecoaching n training gasparac@gmail.com ❈ Amsterdam

#philosophy #lifecoaching #relationships #love #quotes #wisdom #awereness #personalpower

marionsmoon.wordpress.com/

Spirituele, Emotionele en Persoonlijke Ontwikkeling

Tara Mediation creëert ruimte om verder te gaan

Tara Mediation schrijft voor hen die overwegen te scheiden, hebben besloten te scheiden en reeds gescheiden zijn.

idee71

Uitvoerbare ideeën voor socialmedia en nieuwe media met video

ikparticipeer

Participatie - Inzetten - Empowerment - Studenten - Ervaringsverhalen - Generatie Y

ROB HERMANS PRODUCTIES

De Entertrainer

The Lifestyle Factory.

Think big | Blog by Jasmine Julia Josephine Hermus

