Tips om vroeg op te staan

Tips om vroeg op te staan.

 1. Ik zet mijn wekker aan de andere kant van de kamer

Dat heb ik in verleden gedaan maar dat werkt bij mij soms niet. Als ik me echt brak voel zet ik hem uit en kruip weer in bed. Bij sommige zal het wel werken…:) Wat bij mij wel werkt is mijn tanden poetsen als ik 5 minuten poets ben ik gelijk wakker van de smaak.

2. Ik begin mijn ochtend kalm en ongehaast

Als zzp’er kan ik me dat veroorloven ik plan mijn eigen agenda en z begin meestal om 10:00 uur. Sta om 8:30 uur op en heb 1,5 uur om Het nieuws te zien, sociale apps te beantwoorden, nieuws apps te lezen, te eten en te douchen en reizen naar mijn afspraken.

 3. Ik geef mezelf iets te doen waar ik naar uitkijk

  1. Nieuws kijken. Dit is het eerste wat ik doe en ga gelijk kijken wat het weer wordt op teletext. Daarna mijn kijk op de wereld en eventuele topics in detail bekijken of de comments op http://www.nu.nl Hoe de bevolking erover denks en trends.
  2. Nieuws-, security-, tweakersapps lezen. http://www.Nu.nl het belangrijkste nieuws + comments doorlopen voor de sfeer van de dag. http://www.security.nl voor het laatste beveiligingsniews en tweakers voor het laatste ICT nieuws.
  3. Agenda en taken opstellen.  Dan maak ik een detailplanning van de globale agenda die ik zondag of de avond ervoor heb opgesteld en bepaal mijn opdrachten, taken en projectverantwoordelijkheden. Momenteel liggen die bij het afronden van mijn PvA voor mijn kwaliteitsmanagementscriptie. En de te nemen stappen.
  4. Schrijven in dagboek. Heel simpel: ik schrijf wat ik gisteren heb meegemaakt (mijn emoties) in een 5G-schema en wat er vandaag op de planning staat en waar ik dankbaar voor ben. Als er bijzonderheden zijn (bijvoorbeeld als ik me niet goed voel), dan schrijf ik daar ook over ook weer in een 5 G-schema. Deze zelfreflectie helpt me mijn hoofd leeg te maken en problemen in perspectief te plaatsen. En als naslagwerk geeft het me veel inzicht in mijn eigen zelfontwikkeling.
  5. Douchen. Als ik helemaal wakker ben en gegeten heb ga ik 10 minuten onder de warme douche en kom tot totale ontspanning. Rustig nieuwe kleding aan en opfrissen.
  6. Fietsen. Het doel is vooral om even de hartslag omhoog te krijgen en zuurstof in je hoofd te krijgen. Ik fiets meestal 20-30 minuten naar mijn werk of afspraak.
  7. Extra: Een artikel draften. Ik heb mijn eerdere ochtendgewoonte (elke dag een artikel schrijven) verweven in de routine, en hem iets minder intens gemaakt. Ik draft/ideeën opdoen nu een artikel, maar de eerste versie hoeft niet meteen af. Zolang ik maar een leuk begin maak. En het concept werk ik einde dag veder af.
  8. Extra: strategie bepalen met carrièrecoach. (telefonische feedback op mijn eerdere ervaringen en communicatie)

 4. Neem tijd om te wennen

Met mindfullness ben ik net begonnen en na 10 weken hoop ik het in mijn systeem te hebben.

 5. Herinner jezelf aan de voordelen

Ik heb een lijst met 5 (passies) / doelen die ik dagelijks lees en op me zelf toepas. 1. Levensdoel bijsturen, 2. Gelukkig in moment zijn en lachen, 3.Openminded en in flow starten met een taak, 4. plezier in wat ik doe. 5. Aardig zijn voor een ieder

1. Ga eerder slapen

Ik ga meestal rond 11:00-12:00 uur naar bed.

 2. Pas je slaapgedrag rustig aan

Ik heb een vaste slaapstructuur op vaste tijden behalve weekend dan slaap ik uit.

3. Plan iets concreets en belangrijks in de ochtend

Ik heb een maandplanning en een jaarplanning en voor mijn levensdoelen een 7 jaarsplan. Ik zie mijn levensdoelen als grote stenen in een glas en de projecten en taken die eruit volgen als zand.

4. Groet de dag! Neem wat tijd voor jezelf

Ik groet en voed mijn valkparkiet als ik  weg ga. En hoop op goed weer onderweg…

Redelijk vroeg opstaan is echt mogelijk!!!

Geplaatst op 2 mei 2015, in lifecoaching. Markeer de permalink als favoriet. Een reactie plaatsen.

Geef een reactie

Chances: Samen komen we eruit....

Samen komen we eruit....

Schizofrenie en bergen beklimmen

Ik heb de ziekte schizofrenie en wil daarover vertellen, maar nog veel liever wil ik laten zien hoe mooi het is om trektochten te maken in de bergen. Daarom deze website, over schizofrenie én bergen beklimmen.

Richard's Wereld

The World through my eyes

OBSERVATIONS

AARDEWIJN

syndroomvankim

genezing niet mogelijk.

toegepast visualiseren

Tips, methodes en trainingen om visualiseren toe te passen in je dagelijks werk

trenducation

Empowering Learners & Educational Development

Welcome by Rigi ☯ lifecoaching n training gasparac@gmail.com ❈ Amsterdam

#philosophy #lifecoaching #relationships #love #quotes #wisdom #awereness #personalpower

marionsmoon.wordpress.com/

Spirituele, Emotionele en Persoonlijke Ontwikkeling

Tara Mediation creëert ruimte om verder te gaan

Tara Mediation schrijft voor hen die overwegen te scheiden, hebben besloten te scheiden en reeds gescheiden zijn.

idee71

Uitvoerbare ideeën voor socialmedia en nieuwe media met video

ikparticipeer

Participatie - Inzetten - Empowerment - Studenten - Ervaringsverhalen - Generatie Y

ROB HERMANS PRODUCTIES

De Entertrainer

The Lifestyle Factory.

Think big | Blog by Jasmine Julia Josephine Hermus

